Op zoek met Wolfje

Zoekspel voor kinderen van 6 tot 12 jaar

Aan de hand van tekeningen gaan kinderen samen met Wolfje op zoek naar enkele muziekinstrumenten in het museum en lossen ze enkele vragen op.

"Hallo! Mijn naam is Wolfgang Amadé Mozart, maar iedereen noemt mij Wolfje. Ik ben bijna 10 jaar en ik woon in Oostenrijk. Ik kan heel goed muziek spelen en maak zelf ook liedjes. Samen met mijn papa, mijn mama en mijn grote zus ben ik op reis met een koets ..."

Zo begint ons zoekspel, 'Op zoek met Wolfje'. Het vertrekt vanuit historische feiten: de kleine Mozart (1756-1791) was tijdens een concertreis in 1765 en 1766 op bezoek in Antwerpen. In 1766 verzorgde hij een optreden in de toenmalige Beurs.

Aan de hand van tekeningen ga je samen met Wolfje op zoek naar enkele muziekinstrumenten in het museum en los je daarbij een paar vragen op. Na afloop van het zoekspel krijg je aan de balie nog een kleurplaat. Het zoekboekje mag je mee naar huis nemen, als aandenken aan je bezoek.

Zoekspel 'Op zoek met Wolfje'

• Voor kinderen van 6 tot 12 jaar
  • Gratis verkrijgbaar aan de balie
Allez à