Scholen

Met de klas naar het museum

Wil je jouw leerlingen iets leren over de wereld van klanken, muziek en dans? Dan ben je bij Museum Vleeshuis aan het juiste adres. Vrees geen saaie museumtocht, maar bereid je klas voor op een boeiende tocht door ons muzikale verleden. Boek je rondleiding met gids bij Experience Antwerp.

Leerlingen van het tweede tot zesde leerjaar ontdekken in Museum Vleeshuis de wereld achter de muziek. We nemen ze mee op een boeiende tocht langs (oude) muziekinstrumenten en door vroegere danszalen. Zo ontdekken ze onze muzikale geschiedenis en ons cultureel erfgoed.

Bijzondere vraag?

Heb je een specifiek lesonderwerp of bijzondere groepsactiviteit in gedachten? Laat ons dat dan zeker weten: indien mogelijk stellen we een pakket op maat voor je samen.

Praktisch

• Klasgroepen zijn welkom tijdens de openingsuren van het museum (donderdag t/m zondag)
  • De toegang is volledig gratis voor klasgroepen.

Vergeet niet om je klasbezoek minstens twee weken op voorhand te reserveren.
De boeking is pas definitief als we het bezoek via mail bevestigd hebben.

Reserveer hier

Blijf op de hoogte van ons aanbod

Schrijf je in op de cultuurnieuwsbrief voor het onderwijs en blijf op de hoogte van wat Museum Vleeshuis en andere Antwerpse musea en cultuurhuizen (bibliotheken, culturele centra ...) te bieden hebben. Je ontvangt deze nieuwsbrief maximum drie keer per jaar.

Schrijf je in

Op zoek met Wolfje

Zoekspel voor kinderen van 6 tot 12 jaar

Aan de hand van tekeningen gaan kinderen samen met Wolfje op zoek naar enkele muziekinstrumenten in het museum en lossen ze enkele vragen op. Vraag je gratis zoekboekje aan de balie.

Boem! Paukenslag

Met een app op stap

Met een smartphone in de hand doorkruis je het museum. Via spelletjes en opdrachten leer je al spelend heel wat bij.

Museum Vleeshuis? Daar zit muziek in!

Rondleiding voor scholen

Samen met je klas een extra interessant bezoek aan Museum Vleeshuis brengen? Laat je op sleeptouw nemen door onze gidsen.