Het schrijfkot van Wannes Van de Velde

Online expo op Google Arts & Culture

Maak aan de hand van enkele voorwerpen uit de werkkamer en geluidsfragmenten kennis met de veelzijdige kunstenaar Wannes Van de Velde.

Over de expo

Zanger, componist, auteur en kunstenaar Wannes Van de Velde (1937-2008) was, met zijn unieke liederen, de stem en het geweten van de stad Antwerpen en zijn inwoners.

Van 1978 tot zijn dood in 2008 schreef Wannes zijn teksten en muziek in zijn schrijfkot, in zijn huis dichtbij het Antwerps historisch stadscentrum.

In deze expo maak je kennis met de creatieve Wannes Van de Velde via enkele voorwerpen die je terugvindt in zijn schrijfkot.

Deze expo staat op Google Arts & Culture, een internationaal plaform met Engels als voertaal. Liever Nederlandstalige uitleg bij enkele voorwerpen uit de werkkamer van Wannes Van de Velde? Loop dan in onze virtuele toer naar de 1ste verdieping en ga op zoek naar de werkkamer.

Bekijk de expo op volledig scherm op Google Arts & Culture.

Wil je het schrijfkot graag in het echt komen bezoeken? Boek dan de wandeling Thuis bij Wannes Van de Velde: van Vleeshuisbuurt tot schrijfkot of een rondleiding achter de schermen. Boek een rondleiding met gids bij Experience Antwerp.

Ga naar