foto: Koen Broos

Woensdagklanken 2022 | De kunst van het preluderen

Jeroen Malaise

Jeroen Malaise voert in het Koninklijk Conservatorium Antwerpen een onderzoek met als titel The Art of Preluding. Tijdens dit concert brengt hij preludes van Steibelt, Hoeberechts, Dussek, Liszt en Kalkbrenner. Ze hebben allemaal een link met Antwerpen. Daarnaast speelt Jeroen ook uit Nomadic Cycle, een eigen gecomponeerde cyclus van 24 preludes.

Via een academisch onderzoek aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen wordt de nodige kennis verzameld om deze discipline opnieuw tot leven te wekken, zowel met bestaand repertoire als eigen composities en improvisaties.

Op het programma staat werk van componisten die rechtstreeks of onrechtstreeks een Antwerpse connectie hadden: Friedrich Kalkbrenner, Daniel Steibelt, John Hoeberechts, Jan Ladislav Dussek, Franz Liszt, Ignaz Moscheles en Jeroen Malaise.

Tijdens dit concert bespeelt Jeroen Malaise de zogenaamde "Peter Benoit-piano", een Pleyel-concertvleugel uit 1884 die heel recent werd gerestaureerd.

Praktisch

• woensdag 15 juni 2022 in Museum Vleeshuis
  • deuren open: 14 uur
  • concert: 14.30 - 16 uur
  • prijs: 5 euro
  • koop je ticket online of aan de balie van Museum Vleeshuis
  • Is het buiten koud? Houd er dan rekening mee dat je binnen waarschijnlijk ook je jas nodig zal hebben.
  • Na aanvang van het concert blijven de deuren van het Vleeshuis gesloten. Kom dus op tijd.