Museum Vleeshuis? Daar zit muziek in!

Rondleiding voor scholen

Onze gidsen nemen je klasgroep mee voor een boeiende tocht door het museum.

Een gids neemt je mee in het verhaal van 800 jaar muziek in de stad. Iedereen heeft al wel eens een gitaar, een piano of een saxofoon gezien. Maar weet je waar deze instrumenten vandaan komen, hoe ze gemaakt werden en wie ze bespeelde? En wie had er al gehoord van een klavecimbel, een beiaard, een serpent, een nonnentrompet of een glasharp? Al deze instrumenten kan je in Museum Vleeshuis bewonderen en beluisteren.

In onze kelder bezoek je werkplaatsen waar de grote bronzen torenklokken gemaakt werden en waar je kan zien hoe men koperblaasinstrumenten zoals de trompet en de trombone maakte. De rondleiding eindigt in het danscafé, waar je zelf een dansje kan doen op de tonen van een echt dansorgel.

• duur: 1,5 uur
  • maximum 15 personen per gids
  • € 100 (prijs gids, administratiekosten inbegrepen)
  • toegang tot het museum is gratis voor schoolgroepen
  • deze rondleiding is geschikt voor klasgroepen van alle leeftijden (6-18 jaar)

Boek je rondleiding met gids bij Experience Antwerp.

Boek hier

Ga naar