Word schenker

Jouw gift, schenking of legaat maakt een belangrijk verschil voor Museum Vleeshuis. Het maakt de bewaring, de restauratie, het onderzoek, de aankoop en de presentatie van waardevolle stukken – waarvoor het museumbudget ontoereikend is - mogelijk.

Wie, vandaag of na zijn dood, iets schenkt aan het museum blijft eindeloos voortleven in onze collectie. Via je schenking word je een deel van ons verhaal.

Doe een gift

Je kunt het museum steunen met een financiële gift. Dat kan met een traditionele bankoverschrijving naar vzw Antwerpen Kunstenstad IBAN BE42 4097 5857 0154, BIC KREDBEBB, met vermelding 'gift Museum Vleeshuis'. Vanaf 40 euro is dit bovendien fiscaal aftrekbaar.

Schenk een object

Museum Vleeshuis verzamelt objecten en documenten over het muziekleven in de stad. Niet alleen instrumenten dus, maar ook voorwerpen, tekeningen, prenten, boeken … die het verhaal van de muziek in de stad vertellen. Heb je een stuk in huis dat waardevol kan zijn voor ons museum? Geef ons dan een seintje op vleeshuis@antwerpen.be. Bezorg meteen ook een foto en een korte omschrijving van het voorwerp.

Neem ons op in je testament

Je kunt het museum opnemen in je testament, naast je wettelijke erfgenamen, en ons zo een (duo)legaat (een bedrag of een roerend of onroerend goed) nalaten. Dat kost je vandaag niets, maar is later extreem waardevol voor het museum. Je laat zo ook een eeuwige herinnering na.

Op www.testament.be lees je meer over (duo)legaten en ook je notaris vertelt er graag meer over.

Interesse?

Neem contact op met Timothy de Paepe, directeur van Museum Vleeshuis.