Museum Vleeshuis bij je thuis

Online zijn we altijd open. Breng een virtueel bezoek aan het museum, ontdek de collectie van Museum Vleeshuis vanuit je luie zetel, bekijk een Woensdagklankenconcert of luister naar de klank van Museum Vleeshuis op Spotify.

Breng een virtueel bezoek aan het Vleeshuis

Het Vleeshuis. Dat is op het gelijkvloers en in de kelder een museum, maar het is veel meer dan dat. Boven het museum zijn er nog vijf verdiepingen die ook heel wat moois te bieden hebben en architecturaal indrukwekkend zijn.

Met deze virtuele toer kom je in

• de kelder (museum)
  • het gelijkvloers (museum)
  • de eerste verdieping (met de stijlkamers en de werkkamer van Wannes Van de Velde)
  • de vijfde verdieping (met de indrukwekkende houten dakspanten)

Kom binnen

De klank van... & De keuze van ... (Spotify speellijsten)

Muziek aan, ga lekker zitten, ogen dicht en waan je in het Vleeshuis met onze Spotify afspeellijsten.

Luister eens hier

Een Woensdagklankenconcert bij je thuis

Tijdens de Woensdagklanken van het najaar 2020 konden we omwille van corona helaas geen of heel beperkt publiek ontvangen. Die concerten kan je hier bekijken en beluisteren.

Veel kijk- en luisterplezier

Raadpleeg de collectie online

De collectie van het museum telt bijna 3.000 muziekobjecten: schilderijen, tekeningen en foto's, partituren, geluidsopnames en natuurlijk muziekinstrumenten, van klavecimbels tot violen, van orgels tot klarinetten, maar ook een nonnentrompet, een contrabasfluit, een glasharp en vele andere curiosa.

Naast de objecten uit de eigen Stadscollectie, ontdek je ook circa 500 muziekobjecten uit de permanente bruikleen van het Koninklijk Conservatorium van Antwerpen. En ook de collectie Ghysels, met zijn prachtige dansorgels, kan je op onze collectiedatabank verkennen.

Duik in de collectie

Museum Vleeshuis op Google Arts & Culture

Vanop je tablet een wandeling maken door een muzikaal schilderij? Een klavecimbel onderzoeken vanuit je zetel? Tussen de snaren duiken van een piano? Dankzij Google Arts & Culture ontdek je de hoogtepunten uit de collectie van Museum Vleeshuis vanaf nu op een heel andere manier.

Volg Museum Vleeshuis op sociale media

Benieuwd naar weetjes, bijzondere collectiestukken of beelden achter de schermen? Volg ons op Facebook en Instagram!