Help ons draaiorgeltje aan een naam

Onlangs hebben we een draaiorgeltje aangekocht om in de toekomst het vernieuwde muziekmuseum op te vrolijken met frivole klanken. We willen het instrument graag een naam geven en hiervoor hebben we jouw hulp nodig. Welke naam zou jij kiezen voor ons orgeltje?

Naam gezocht

1. We hebben een draaiorgel.
  2. Het orgeltje kreeg een eigen stijl.
  3. Nu alleen nog een passende naam vinden…

Kan jij ons hierbij helpen?

Doe hier naamsuggesties

Over de maker

Het draaiorgel werd in de jaren 1980 gebouwd door Arthur Prinsen. Arthur was zijn hele leven muzikant, hij bespeelde verschillende instrumenten zoals trompet, saxofoon, accordeon en orgel in dansorkesten en was ook zanger in een close harmony groep.

Zijn fascinatie voor de mechanische muziek – hoe mechanieken zulke rijke muziekstukken telkens weer konden reproduceren – maakte van Arthur ook een noteur van orgelboeken, een orgelhersteller en -bouwer. Dit draaiorgel was een van zijn laatste creaties.

Een orgel met stijl

De Antwerpse kunstenaar Bert Lezy gaf ons draaiorgeltje een unieke make-over.

Bert is een veelzijdige artiest: radiomaker, performer, maar bovenal een getalenteerde tekenaar en schilder. Voor de unieke beschildering liet hij zich inspireren door zowel zijn eigen verbeelding als het imposante gebouw dat de muzikale collectie van Museum Vleeshuis herbergt.