foto: Victoriano Moreno

Een frisse wind door de kelderverdieping

we vernieuwen de opstelling

Na 12 jaar trouwe dienst frissen we onze kelderverdieping op.

12 jaar geleden opende de permanente tentoonstelling in Museum Vleeshuis | Klank van de Stad. Het was dus hoog tijd voor een opfrissing. In maart 2018 werd het gelijkvloers onder handen genomen, nu is de kelderverdieping aan de beurt.

In februari 2019 optimaliseren we de opstelling in de kelder, zodat onze instrumenten nog beter uitgelicht worden en de nodige ruimte krijgen. Er zullen ook enkele nieuwe collectiestukken te zien zijn.

De kelder zal van 4 februari voor het publiek gesloten zijn. De opstelling op het gelijkvloers blijft open en is tijdens de openingsuren te bezoeken aan het reductietarief van 3 euro. Vanaf 28 februari is het volledige museum (gelijkvloers én kelder) opnieuw toegankelijk voor het publiek.